عسل, مراقبت و سلامتی

افرادی که نباید عسل مصرف کنند | نکات مصرف عسل

نکات مصرف عسل

چرا باید به نکات مصرف عسل دقت کنیم؟

در کل عسل یک ماده غذایی بسیار شگفت انگیزه که خواص بسیار زیادی برای بدن انسان داره و البته محققان و دانشمندان هم با تحقیقاتی که بسیار هم گسترده است به این نتیجه رسیدند. از درمان و پیشگیری از خیلی بیماری‌ها گرفته تا تقویت سیستم ایمنی و بحث مغذی بودن عسل….

اما شاید کمتر کسی که در حوزه تولید و فروش عسل طبیعی فعالیت می‌کنه بیاد و به شما بگه که فلانی و فلانی شما عسل نخور عسل برای شما خوب نیست!
البته در کل اگر بخوایم یکم منصفانه و بدون در نظر گرفتن منفعت مالی صحبت کنیم باید قبول کنیم که مصرف بیش از حد هر ماده غذایی می‌تونه برای بدن ما ضرر داشته باشه حتی آب!!!!
حالا به فرض اینکه مصرف عسل به میزان استاندارد باشه و زیاده‌روی در مصرفش انجام نگیره،مصرف عسل برای بعضی افراد توصیه نمی‌شه….

پس مصرف عسل می‌تونه برای بعضی از افراد به طور جدی ممنوع باشه.همونطور که می‌دونید یه قاشق عسل در برابر یک قاشق شکر قند زیادتری داره چاق کننده می‌تونه باشه!

چرا مصرف عسل به جای شکر تصفیه شده توصیه میشه؟

چون در حدود ۴۰ درصد فروکتوز داره و همین امر باعث جذب بهتره عسل عملکرد بهتر نسبت به شکر در بدن انسان می‌شه…

چه کسانی نباید عسل مصرف کنند؟

کسانی که دارای قند خون هستند نباید به صورت بی‌رویه عسل مصرف کنند،و حتی مصرف با احتیاط آن باید حتماً از عسل طبیعی باشه. چون در هر صورت عسل یک ماده اشباع از قند هست. ممکنه قندهای مفید و همچنین آنزیم‌های موثر در اون وجود داشته باشه،ولی در کل مصرف زیاد و بی‌رویه عسل طبیعی هم میتونه برای کسانی که درگیر بیماری دیابت هستند خطرآفرین باشه.

مصرف عسل برای افراد دیابتی یا قندی

اگر دچار بیماری دیابت هستید و از داروهای مخصوص افراد دیابتی استفاده می‌کنید،وعلاقه به مصرف عسل طبیعی دارید،پیشنهاد می‌کنیم حتماً قبل از مصرف با پزشک خودتون مشورت کنید. پزشکانی که در این امر متخصص هستند حتماً عسلی رو به شما پیشنهاد میدن که مشکلی برای شما به وجود نمیاره و خواص اون عسل در روند بیماری شما تاثیر مثبت داره…

مصرف عسل برای کودکان زیر دو سال اکیداً ممنوع

در عسل ماده‌ای به نام بوتولیسم وجود داره که به خاطر کامل نبودن دستگاه گوارش کودکان زیر ۲ سال در بدن آنها ایجاد مسمومیت می‌کنه. این ماده در بدن نوزادان و کودکان زیر دو سال باعث ایجاد بیماری حاد به نام بوتولیسم میشه. علائم بیماری بوتولیسم :
استفراغ
تهوع
بی‌حالی
یبوست
گرفتگی عضلانی
بی اشتها شدن کودک
ضعف
تب
فلج عضلانی
و…
روش پیشگیری
همونطور که گفته شد مصرف عسل برای کودکان زیر ۲ سال ممنوع است. اگر به هر دلیلی کودکان زیر دو سال عسل مصرف کردند و کودک هر یک از علائم که گفته شد رو داشت حتماً به پزشک مراجعه کنید..

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “افرادی که نباید عسل مصرف کنند | نکات مصرف عسل

  1. المیرا حسینی گفت:

    وای خواهرم به دخترش که 1سالشه هر از گاهی یه کم عسل میده.ممنون که گفتین بگم ندن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *