عسل, مراقبت و سلامتی

همه چیز راجب عسل برای افراد دیابتی

همه چیز راجب عسل برای افراد دیابتی

بحث عسل و دیابت یک بحث همیشگی بین مردم بوده چنانکه خیلی از مردم اعتقاد دارند که عسل برای دیابت خوب است و در مقابل بعضی‌ها این اعتقاد را ندارند. قبل از هر چیز باید یک بررسی اجمالی از بیماری دیابت داشته باشیم.

برای دریافت تستر رایگان عسل طبیعی اینجا کلیک کنید.

آیا عسل برای افراد دیابتی خوبه یا نه؟

در کل زمانی که ما از کربوهیدرات‌ها استفاده می‌کنیم میزان گلوکز در خون افزایش پیدا می‌کند و با افزایش میزان گلوکز در خون، پانکراس هورمون انسولین را برای پایین آوردن گلوکز خون ترشح می‌کند. در بیماران دیابتی این چرخه دچار مشکل می‌شود و پانکراس انسولین را ترشح نمی‌کند و یا میزان ترشح انسولین توسط پانکراس کمتر از حد نیاز بدن است.

و ممکن است حتی با وجود اینکه انسولین ترشح می‌شود بدن انسان در مقابل آن مقاومت می‌کند و گلوکز را سلول‌ها جذب نمی‌کنند که بیماری دیابت نوع ۲ به وجود می‌آید. بیشترین آمار ابتلا به بیماری دیابت مربوط به دیابت نوع ۲ است.نوعی دیگر از دیابت نیز وجود دارد که به آن دیابت نوع یک می‌گویند که میزان قند خون افزایش پیدا می‌کند علائمی مانند تشنگی گرسنگی خستگی تکرر ادرار تار شدن دید و کم شدن وزن را به همراه دارد. بیمارانی که با دیابت نوع یک دست و پنجه نرم می‌کنند با تزریق انسولین میزان قند خون آنها به حالت اولیه برمی‌گردد که به آن دیابت وابسته به انسولین می‌گویند.

همه چیز راجب عسل برای افراد دیابتی

افراد دیابتی می‌توانند عسل مصرف کنند؟

اما اگر بخواهیم در مورد مصرف عسل طبیعی و خالص توسط افراد دیابتی صحبت کنیم در نگاه کلی باید گفت که بله افراد مبتلا به دیابت می‌توانند عسل مصرف کنند. باور اشتباهی که در مورد دیابت و افراد دیابتی وجود دارد این است که افراد دیابتی نباید عسل مصرف کنند اما این یک باور اشتباه است. اینطور نیست که افراد دیابتی نباید مواد غذایی دارای قند مصرف کنند.

چه عسلی برای افراد دیابتی مناسب است؟

اما باید به یک شاخص در عسل‌ ها برای مصرف افراد دیابتی توجه کرد. آن هم شاخص گلایسمیک است. شاخص گلایسمیک به این صورت است که هرچه میزان این شاخص کمتر باشد عسل سطح گلوکز خون را کمتر افزایش می‌دهد پس برای افراد دیابتی مناسب‌تر است.

گذشته از میزان قند و بحث قند خون طبق تحقیقاتی که دانشمندان در سراسر دنیا انجام داده‌اند به این نتیجه رسیدند که عسل طبیعی در روند بیماری دیابت تاثیر مثبت دارد. به این معنی که افراد دیابتی که عسل طبیعی با شاخص گلایسمیک پایین مصرف می‌کنند نسبت به افراد دیابتی که عسل مصرف نمی‌کنند شرایط بهتری دارند.

باور اشتباه دیگری که در بین بعضی از مردم وجود دارد این است که افراد دیابتی می‌توانند برای پایین آوردن قند خون خود از عسل‌های طبیعی که میزان ساکارز آنها پایین است استفاده کنند و قند خون خود را کاهش دهند. اما همانطور که گفته شد این یک باور اشتباه است. عسل به دلیل اینکه یک محلول اشباع از قند است و سراسر عسل را قندها تشکیل داده‌اند نمی‌تواند قند خون را کاهش دهد. اما برای تامین قند خون مورد نیاز بدن افراد دیابتی می‌توان از عسل‌های طبیعی که شاخص گلایسمیک پایین‌تری دارند استفاده کرد.

عسل کنار مناسب برای افراد دیابتی

عسل کنار طبیعی بعنوان یکی از خاصیترین وپرخاصیت ترین عسل‌های دنیا شناخته میشود. در زمانهای دور از این عسل با نام عسل مقدس نام می‌بردند به‌عنوان هدیه ای با ارزش به پادشاهان پیشکش میکردند. در هند هنوز بعنوان داروی بیماری های چشمی تجویز میشود و در ایران یکی از بهترین و خالص ترین عسل هاست.

اول تست کن بعد بخر ، برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *