عسل, مراقبت و سلامتی

همه چیز راجب مصرف عسل با خربزه

مصرف عسل با خربزه

آیا مصرف عسل با خربزه باعث مرگ می‌شود؟

در این نوشته قصد داریم که در مورد خوردن خربزه به همراه عسل صحبت کنیم که آیا طبق باور عموم باعث مرگ می‌شود و یا اصلاً مشکلی برای انسان به وجود می‌آورد یا نه؟
عسل به تنهایی دارای خواص بسیار زیادیست که می توان به تقویت سیستم ایمنی،ضد باکتری بودن عسل،رفع کننده آلرژی،تقویت کننده حافظه،مناسب برای پوست در مصارف موضعی و….اشاره کرد.

خربزه نیز دارای خواص زیادی است که مثلاً میتوان به کاهش ریسک ابتلا به سرطان ،کاهش التهاب تقویت سیستم ایمنی و غیره… اشاره کرد. همانطور که گفته شد خربزه و عسل هر کدام به صورت جداگانه دارای خواص زیادی هستند که بر کسی پوشیده نیست. اما باید بررسی کرد که باور خوردن خربزه و عسل که باعث مرگ می‌شوددرست است یانه.

اما جالب است این باور که خوردن خربزه و عسل باعث مرگ می‌شود فقط بحث مردم ایران نیست و در کشورهای مختلف به این موضوع اعتقاد دارند. در کل مصرف بعضی از مواد غذایی به همراه یکدیگر ممکن است باعث اختلالات مشکلات و یا حتی مرگ انسان شود. بعضی از مواد غذایی با یکدیگر اصلاً سازگاری ندارند ممکن است خوردن آنها با همدیگر باعث اختلالاتی مانند اسهال، استفراغ ،سردرد، دل درد، تعرق زیاد و یا حتی مرگ شود.

وقتی که بدن و به خصوص دستگاه گوارش انسان نتواند مواد غذایی را هضم کند حتماً باعث مشکلاتی برای بدن انسان خواهد شد. مصرف عسل و خربزه به همراه یکدیگر باعث ایجادیک ترکیب سفت می شود که از نظر هضم شدن برای دستگاه گوارش ایجاد مشکل می‌کند و هضم آن بسیار دشوار می‌شود.

آیا واقعا خوردن عسل و خربزه باعث مرگ می‌شود؟

برای این موارد هیچ شواهد تا به حال وجود نداشته و از نظر علمی نیز این موضوع کاملاً رد می‌شود اما نباید نادیده گرفت که مصرف خربزه و عسل باعث دردهای شکمی شدید می‌شود.
علاوه بر درد در ناحیه شکمی بعد از خوردن خربزه به همراه عسل علائم دیگری مانند ورم معده حساسیت پوستی خارش و انسداد مجاری بدن نیز مشاهده شده است.

عوامل مختلف مثل جنسیت،ژنتیک، طبع مزاجی ،حساسیت های غذایی،قدرت وبنیه بدنی و سیستم ایمنی بدن،قدرت هضم و جذب مواد غذایی از عوامل تاثیر گذار در این زمینه هستند.

فقط خوردن عسل به همراه خربزه برای بدن مضر است؟

در جواب این سوال باید بگوییم خیر مواد غذایی دیگری نیز هستند که می‌توانند وقتی که با عسل و یا خربزه مصرف می‌شوند باعث ایجاد مشکلات برای بدن ما گردند.

ترکیب چه مواد غذایی دیگری باعث مشکلات برای بدن میشود؟

خوردن ماست بهمراه زردآلو که باعث دل دردهای شدید میشود،خوردن ماست و خیار که باعث بی حالی و مشکلات گوارشی میشود،خوردن تخم مرغ بهمراه ماهی و…. می شود. بهتر است مواد غذایی که ترکیب آنها توسط علم پزشکی وطب سنتی نهی شده است را بایکدیکردمصرف نکرد.

البته بعضی ازمواد غذایی نیز هستند که طبق صبحت های قبلی که به میان آمد خوردن آنها باهم مشکلاتی پیش می آورد اما میتوان این مشکلات را با اضافه کردن مصلح برطرف کرد.
مثل خوردن ماست و خیار که با اضافه کردن نعنا به این ترکیب میتوان با خیال راحت تر مصرف نمود. در کل حواستان به این موضوع باشد که دو یا چند ماده غذایی با طبع یکسان را به صورت همزمان مصرف نکنید و یا لااقل با احتیاط و با گزینش خاص مواد غذایی که ترکیبشان با یکدیگر مشکلی ایجاد نمی‌کند مصرف کنید.مثلاً عسل‌های با طبع گرم وخربزه را بهتر است با یکدیگر مصرف نکنیم.

درصورت خوردن عسل و خربزه خوردیم چه اقداماتی انجام دهیم؟؟

بهترین کار بعد از هر مشکلی که برای بدن انسان به وجود می‌آید مراجعه سریع به پزشک است و پزشکان قطعاً تمهیدات لازم را برای اینکه شما درد کمتری تحمل کنید را خواهند اندیشید.
اما اگر به هر دلیلی نتوانستید به پزشک مراجعه کنید حتماً از راه حل استفراغ کردن استفاده کنید و یا طبق پونه و نعنا را امتحان کنید…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *